.
Gatyarohasztó idő volt, rendesen megszívtam a héten. Nemcsak a meleg tett be nekem, hanem a technika is rakoncátlankodott. Hétfő reggel nem indult el, valahol levegőt kapott a rendszer. Felpumpáltam a tápszívattyúval a szűrőt és légtelenítettem. Kedden reggel szintúgy pumpálni kellett a gázolajat, majd légteleníteni. Tegnap egyszer leállt, lelevegősödött a rendszer. Negyven fok meleg a kabinban, ez ám a szívatás, majd pumpálás légtelenítés. Ma reggel szintén. Napközben az első kamion betonvas lerakása után elkezdett nyökögni a motor, majd leállt. Szóltam a főnöknek, hogy ez nem állapot. A főnök könyörgőre fogta, hogy még egy kamiont rakjak le és utána a műhelyben megcsinálják. Fél kettőkor elindultam a javító bázisra, a hat kilóméteres úton kétszer kellett életet lehelnem az adagolóba. A műhelyben a szakik a sívatagi szűrővel kezdték, majd a finom szűrő következett, mindkettő tele volt mocsokkal. Míg a szerelők ténykedtek én addig elfogyasztottam az ebédemet, bedörgöltem egy szilvakompótot. Műszak végére az új szűrőbetétekkel szépen ketyegett a gépem, bízom benn, hogy a holnai napon már nem fog megtréfálni a masina.
Nagyon zsúfolt volt a mai napom, még egy fényképet sem volt időm készíteni a vasúti felüljáró építkezésről, de majd bepótolom.
Egy régebbi felvételen egy trélerről hajó és csónak mintákat emelek le. Már úgy minta, hogy merevített hajó formák, ebbe öntik bele azt az anyagot (üvegszálas műgyanta?) amiből a végleges hajó és csónak készül.
.